Po uspešno izpeljanem tekmovalnem koncu tedna v Kranjski Gori smo se pogovarjali z generalnim sekretarjem OK FIS svetovnega pokala v alpskem smučanju za ženske Kranjska Gora 2025, Tomažem Šušteršičem, ki je pojasnil veliko zanimivosti glede organizacije tekmovanja, naporov delavce in odzivih obiskovalcev.

Kako ste zadovoljni z izvedbo tekmovanja FIS svetovni pokal v alpskem smučanju za ženske Kranjska Gora 2025?
Seveda moramo biti zadovoljni, da smo izpeljali tekmovanje na tako visoki ravni, kar so potrdili tudi predstavniki Mednarodne smučarske in deskarske zveze FIS. Letos tudi s sodelovanjem narave, ki je bila darežljiva z nizkimi temperaturami, ki so omogočile izdelavo dovoljšnjih količin kompaktnega snega in odlično pripravo tekmovalne proge. Predvsem pa je pomembno, da ima tekmovanje zagotovljen domicil v Sloveniji za naslednjih deset let.
Kaj je vas kot generalnega sekretarja OK najbolj navdušilo v Kranjski Gori?
Predvsem me navdušuje, da za dogodkom stoji izkušena in predana ekipa, ki se je izoblikovala skozi leta delovanja v Planici, sedaj pa znanje prenaša tudi na prizorišče v Podkoren. Večkrat radi poudarimo, da ni dovolj pripraviti le korektno smučarsko tekmovanje, temveč je potrebno oblikovati dogodek, ki navdušuje tako tekmovalke, obiskovalce na prizorišču, kot tudi gledalce pred televizijskimi ekrani in mobilnimi napravami. Zaenkrat smo pozornost namenjali predvsem spremljevalnemu in zabavnemu programu, boljši logistiki prihodov in odhodov s prizorišča, v naslednjih letih pa bomo več pozornosti usmerili še v dodatne aktivacije na prizorišču, boljši uporabniški izkušnji in trajnostnim vsebinam. Pohvalil bi tudi odlično sodelovanje z ASK Kranjska Gora.

Kakšni do bili odzivi domačih in tujih obiskovalcev, VIP gostov, sponzorjev na organizacijo dvodnevnega dogodka?
Več jot 10.000 domačih in tujih gledalcev, ki so v živo spremljali najboljše svetovne slalomistke in veleslalomistke, potrjuje naša prizadevanja, da se je prireditev že zasidrala na novem prizorišču v Kranjski Gori. Pomembni deležniki kot so sponzorji, ne nazadnje tudi predstavniki lokalnega okolja in države, so dogodek prepoznali kot izjemno priložnost za prikaz turističnih, gospodarskih in športnih potencialov.
Z obiskom ste zadovoljni, obiskovalcev je bilo občutno več kot lani?
Obisk je bil mnogo boljši kot v zadnjih letih, vendar še vedno vidimo možnosti za izboljšave in seveda za povečan obisk. Če bo temu sledili še trend rezultatske uspešnosti slovenskih tekmovalk, bo dogodek lahko v naslednjih letih privabljal vedno nove množice navdušencev. Vsi se še spomnimo ere “vražjih Slovenk”, ki so v štajersko prestolnico privabljale množice navijače iz celotne Slovenije. Želimo si ponovitev teh zlatih časov slovenskega alpskega smučanja, predvsem pa naj bo to zagon za nove rodove mladih alpskih smučark.
Organizacija takšnega športnega dogodka, ki je letos še dodatno pridobil na veljavi, zahteva veliko dela in organizacije. Koliko ljudi sodeluje na takšnem projektu?
Za lansko izvedbo smo imeli po selitvi iz Maribora v Kranjsko Goro le tri mesece časa, zato niti nismo mogli izkoristiti vseh potencialov in realizirati vseh idej. Letos smo dogodek pripravljali leto dni, za nami je bila tudi že ena uspešna prireditev, zato smo vedeli kaj nas čaka in temu smo prilagodili tudi naše aktivnosti. Še vedno pa je potrebno ogromno angažiranje celotne izvedbene ekipe, tako tiste, ki pripravlja tekmovalno progo, kot tiste, ki skrbi za gostoljubje, logistične rešitve in marketinške implementacije. Vsega skupaj je vključenih v organizacijo preko 450 sodelavcev in vsakemu posebej se je potrebno zahvaliti za njihov doprinos.

Glede na vedno večjo prepoznavnost dogodka in same tekme v svetovnem merilu, kdaj in kako bodo stekle priprave na ženski tekmi za sezono 2025/2026. Boste kaj naredili drugače, dvignili letvico še višje?
Kot je že v navadi za tako velike dogodke, se priprave na nov dogodek pričnejo še preden pade zastor nad aktualnim, saj ga že izkoristimo za potrebne predpriprave pri pomembnejših deležnikih. Nekatera pogodbena razmerja so fiksirana za več let v naprej in temu prilagajamo tudi dinamiko in časovnico priprav. Dobra in pravočasna priprava vedno pomeni tudi predpogoj za odlično izvedbo. Kolikor nam dopuščajo finančni in kadrovski okviri, dvigujemo tudi organizacijsko letvico. Stagnacija pomeni nazadovanje, zato stremimo k spremembam s ciljem, da je zadovoljstvo vseh iz leta v leto večje.